Thursday, April 16, 2009

LILINKU TAK MENYALA !!


LILIN KU TAK MENYALA .
oKKaayy Kawann ..

gwe lanjutin ceritanya .
Gw adalah sebuah lilin cinta dalam kisa kehidupan 4 lilin , isi acara Paskah sekolah gwe ..
Ni Teks gwe ..

Aku ...
adalah lilin cinta
bersamaku,manusia hidup dalam kedamaian .
Tertawa , ceria , gembira , bahagia .
Tapii ...
Cahayaku semakin redup .
Suami-suami meninggalkan istrinya ,
Istri-istri mencari daun muda .
Anak-anak kembali menikam orangtuany .
CINTA!Bahkan dijadikan alasan untuk berbuat begittuu banyak dosa .
Namaku sudah ditukar dengan hawa nafsu ,
dan cinta yang sesungguhnya .
terkubur diantara sampah-sampah kemunafikan .
Terinjak-injak oleh para pendosa .
MEREKA SALING MENHUJAT !
Bersorak kemenangan ketika yang lain mengerang kesakitan .
dan aku ,
aku sudah tidak berguna lagi .

Gitu teksnya ..
Tapi ..
ada tapinya .
seperti biasa semuanya pasti ga mulus .
Dicerita ini , maksudnya drama .dibagian istri2 mencari daun muda , namaku sudah ditukar dengan hawa nafsu . Mereka ketawa terbahak2 ,
malu dee aku .,
tapi berusaha konsen .,
Abis lilin muncul trus kita udah tiup lilinnya ,
kita critanya jatoh kelantai .
And pada akhirnya ..
Lilin harapan dateng and dia yang nyalain lilin2 yang mati .
TAPI U KNOW GA SEEEHH!
Lilin gwe waktu dinyalain tiba-tiba Mati.
Diantara semua lilin cuman punya gwe yang ngga nyala ,
n gwe diketawain lagi .
Huhuhuhuhuhuhuhu..
sediii , tapi setidaknya gwe seneng mereka dengerin gwe ngmng .
Hhahhahhahha..

HAPPY EASTER YA!!
telat tapi masih NIAT kann ..
Hhahhahha .


Rgrds ,
Algre ..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home